torsdag 13 mars 2008

25/4 - o7 rip baby

Ditt barn är 22-30 mm långt från huvud till stjärt. Embryot börjar nu mer och mer se ut som en baby med fingrar och tår på händer och fötter. Armar och ben växer fort, ögonlocken täcker nästan hela ögonen och en näsa sticker ut. Barnet rör sig nu försiktigt och tränar sina muskler, men eftersom fostret är stort som en vindruva kan modern inte känna rörelserna än. Under denna vecka utvecklas diafragman och det är tack vare denna muskel som barnet kan andas efter födseln. Inälvorna som började bildas från navelsträngen, transporteras till bukhålan som blir större allt eftersom fostret växer.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, alla säger att det är okej att gråta och att det kommer att gå över. Men det är inte sant. Jag hatar den här smärtan och den kommer aldrig, aldrig att gå över!!
Tack Mathias för din "nyhet", lycka till.. Du får det livet jag aldrig fick.

Inga kommentarer: